Dyreholdsopgave C
10. Beskriv et pædagogisk forløb i forbindelse med oprettelsen af dyreholdet og i tiden efter... (konkrete ideer). Inddrag pædagogisk-didaktiske litteratur - brug grundbogen. Vi har valgt at lave en SMTTE-model på vores oprettelse af dyrehold og vores efterfølgende tanker omkring det og inddragelsen af børnene i projektet. Sammenhæng Vi har valgt, at have kyllinger som dyrehold, som vi selv skal udruge. Vores målgruppe er børn (indskoling 0-3 kl.), som vi skal have inddraget i dyreholdsprojektet. Mange institutioner har gode erfaringer med at have dyrehold af forskellige slags, da det giver børnene mulighed for at drage omsorg, tage ansvar og lære dyrene og sig selv at kende. Ifølge Bent Leicht Madsen (1988) er det naturligt, at børn og dyr hører sammen (Ejbye-Ernst (2015) s. 110). Dyreholdet og inddragelsen af børn heri er ligeledes i overensstemmelse med folkeskolelovens §1, som siger: "Folkeskolen skal i samarbejde med forældre give eleverne kundskaber og færdigheder, der: