Opslag

Viser opslag fra juni 12, 2022

Forbesøg Fjordskolen

Billede
Inden forbesøget på Fjordskolen gjorde vi os nedenstående overvejelser omkring den didaktiske planlægning af aktiviteterne:  Beskriv den læringsopfattelse der ligger bag den didaktiske planlægning Bag vores didaktiske planlægning ligger, at vi ønsker at tilrettelægge aktiviteterne, så børnene har mulighed for at være deltagende. Bag vores didaktiske planlægning ligger Aaron Antonovsky oplevelsen af sammenhæng (OAS). OAS dækker over at læringen skal opfattes som begribelig, håndterbar og meningsfuld for at fremme børnenes læringsproces og motivation for at deltage. Indre  og ydre motivation Fx lav overskuelig struktur (piktogrammer) Tag ting frem når de skal bruges og pak dem væk når de ikke skal bruges, så kun det der skal bruges er fremme (kan også være en strategi) Overvejelser omkring hvor meget vi skal snakke inden, under og efter. Skal der være dialog fx.  Forbesøg på Fjordskolen Vi har i dag d. 15. juni været på forbesøg på Fjordskolen, hvor vi skal holde udefestival d. 31. augus

Biotop - Mommark

Billede
På friluftsturen var vi i nærheden af en skov, som vi gik en tur i. Her fandt vi vores biotop. I biotopen er der en sø og tætbevokset med træer. Biotopen ligger i Mommark. Nedenfor ses en skitse over biotopen.  Torsdag d. 8. juni 2022 satte vi vores vildt kamera op, da vi havde fundet vores biotop. Vi satte kameraet op i et træ. Samme aften kl. 21.44 "fangede" vi vores første dyr på vildtkameraet.  En ræv kom forbi vores biotop den ene aften. Vi vil have justeret kameraet så det peger længere ned ad.  Vi har d. 16/6-2022 flyttet vores vildtkamera. Vi har nu sat det op i et træ ved søen/vandhulet i håb om at kunne "fange" nogle af de dyr, som muligvis kommer forbi der. 

Friluftstur

Billede
 Friluftstur