Forbesøg Fjordskolen
Inden forbesøget på Fjordskolen gjorde vi os nedenstående overvejelser omkring den didaktiske planlægning af aktiviteterne: Beskriv den læringsopfattelse der ligger bag den didaktiske planlægning Bag vores didaktiske planlægning ligger, at vi ønsker at tilrettelægge aktiviteterne, så børnene har mulighed for at være deltagende. Bag vores didaktiske planlægning ligger Aaron Antonovsky oplevelsen af sammenhæng (OAS). OAS dækker over at læringen skal opfattes som begribelig, håndterbar og meningsfuld for at fremme børnenes læringsproces og motivation for at deltage. Indre og ydre motivation Fx lav overskuelig struktur (piktogrammer) Tag ting frem når de skal bruges og pak dem væk når de ikke skal bruges, så kun det der skal bruges er fremme (kan også være en strategi) Overvejelser omkring hvor meget vi skal snakke inden, under og efter. Skal der være dialog fx. Forbesøg på Fjordskolen Vi har i dag d. 15. juni været på forbesøg på Fjordskolen, hvor vi skal holde udefestival d. 31. augus